Warning: Parameter 1 to wp_default_scripts() expected to be a reference, value given in /usr/home/fronteos/domains/i-plywanie.pl/public_html/wp-includes/plugin.php on line 601 Warning: Parameter 1 to wp_default_styles() expected to be a reference, value given in /usr/home/fronteos/domains/i-plywanie.pl/public_html/wp-includes/plugin.php on line 601

Ćwiczenia doskonalące pływanie stylem grzbietowym

Źródło: Josh Dobson / Flickr / CC BY

Jeśli chcesz by Twoja technika pływacka była jeszcze lepsza, to poniższe ćwiczenia są właśnie dla Ciebie. Trenując i dopracowując pojedyncze elementy,  lepiej skupiasz na nich swoja uwagę, co przyczynia się do łatwiejszego i przyjemniejszego pływania całym stylem.

  • pływaj długie odcinki z deską w rękach/nogach,
  • pływanie w łapkach lub/i płetwach – pozwolą lepiej “poczuć” wodę,
  • pływanie przy użyciu rąk, ze współćwiczącym trzymającym się Twoich kostek/piszczeli,
  • wyciągaj jak najdalej dłoń, po tym jak zanurzy się wodzie, w celu lepszego zagarnięcia. Pamiętaj by nie wykrzywiać przy tym tułowia,
  • licz ilość ruchów rękami jaka przyda na jedną długość basenu, staraj się robić ich coraz mniej,
  • płynąc stylem, w momencie wykonywania trzeciego ruchu rąk, obróć się na klatkę piersiową, po kolejnych trzech ruchach rękami do kraula wróć do pozycji początkowej. Całość wykonuj płynnie, bez przerw z zagarnięciach wody,
  • pływanie stylem z odchyleniem głowy w różnym stopniu, w celu znalezienie najlepszej pozycji/opływowości ciała.