Warning: Parameter 1 to wp_default_scripts() expected to be a reference, value given in /usr/home/fronteos/domains/i-plywanie.pl/public_html/wp-includes/plugin.php on line 601 Warning: Parameter 1 to wp_default_styles() expected to be a reference, value given in /usr/home/fronteos/domains/i-plywanie.pl/public_html/wp-includes/plugin.php on line 601

Ćwiczenia doskonalące pływanie kraulem

Źródło: simplyswimuk / Foter / CC BY-SA

Jeśli chcesz by Twoja technika pływacka była jeszcze lepsza, to poniższe ćwiczenia są właśnie dla Ciebie. Trenując i dopracowując pojedyncze elementy,  lepiej skupiasz na nich swoja uwagę, co przyczynia się do łatwiejszego i przyjemniejszego pływania całym stylem.

  • pływaj długie odcinki z deską w rękach/nogach,
  • pływanie w łapkach lub/i płetwach – pozwolą lepiej “poczuć” wodę,
  • wyciągaj jak najdalej dłoń, po tym jak zanurzy się wodzie, w celu lepszego zagarnięcia. Pamiętaj by nie wykrzywiać przy tym tułowia,
  • licz ilość ruchów rękami jaka przyda na jedną długość basenu, staraj się robić ich coraz mniej,
  • pływanie z deską w rękach ustawiona prostopadle do lustra wody (jej zanurzenie dobierz sam do swoich możliwości),
  • pływanie przy użyciu rąk, ze współćwiczącym trzymającym się Twoich kostek/piszczeli.

Dokładanki:

  • dotknij przy każdym ruchu uda i wyjmij dłoń prowadząc kciuk wzdłuż linii tułowia,
  • przesuwaj palce po tafli wody w fazie powrotu do pozycji początkowej, łokieć prowadź wysoko, a ramię luźno (odpoczywa),
  • dłoń zaciśnij w pięść – lepsze czucie fazy zagarnięcia przez przedramie, wymusza niższe branie oddechu,
  • w fazie zagarnięcia ruszaj dłonią w różne strony, w celu wyczucia najlepszego ułożenia dłoni i uzyskania największej siły napędowej (gdy poczujesz największy opór wody),
  • palce wraz z kciukiem bardzo przylegające do siebie w czasie całego ruchu pod lustrem wody,
  • wszystkie palce rozszerzone względem siebie.